پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215178
طرح راه آهن چهارمحال و بختياري با حضور سرمايه گذاران کره اي پيگيري شد
تاریخ انتشار : 1395/03/20 09:56:22
نمایش : 1449
وضعيت احداث راه آهن چهارمحال و بختياري و روند عملياتي شدن اين طرح ملي از سوي استاندار ،روز چهارشنبه در تهران با حضور تعدادي از مسوولان کشوري و سرمايه گذاران کره اي پيگيري شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، استاندار چهارمحال و بختياري گفت:طرح پيشنهادي شرکت کره اي براي پروژه راه آهن اصفهان- شهرکرد-اهواز در سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با حضور سرمايه گذاران کره جنوبي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قاسم سليماني دشتکي در نشستي که در سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با حضور پورمحمدي معاون اين سازمان و سرمايه گذاران کره اي ،برگزار شد، اظهار داشت:تحقق سريعتر اين پروژه ملي با رعايت اصول توسعه پايدار و رونق اقتصادي مناطق محروم به طور جدي در دستور کار قرار گرفته است.

وي افزود:با بهره برداري از اين طرح وضعيت چهارمحال و بختياري به ويژه در حوزه اشتغال و اقتصاد رونق مي يابد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت:با اجراي اين طرح ملي ، اتصال ريلي استان هاي مرکزي، اصفهان، چهارمحال وبختياري به خوزستان و آبهاي آزاد ميسر خواهد شد و تحول عظيمي در بخش بار و مسافر و پيشگيري از تلفات جاده اي، هزينه اي و حمل و نقل و همچنين صرفه جويي ارزي فراهم خواهد شد.

وي تصريح کرد:به نتيجه رسيدن برجام، لغو تحريم ها و ورود سرمايه گذاران خارجي به ايران در تحقق اهداف توسعه اي نقش مهني داشته است.


شرکت کره اي براي اجراي طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز چهار ميليارد و 500 ميليون يورو سرمايه گذاري مي کنند.

با اجراي اين پروژه، تحول بزرگي در جابجايي و حمل و نقل ريلي مسافر و کالا، بين استان هاي بزرگ و صنعتي کشور، از مسير چهارمحال و بختياري رخ مي دهد و فاصله استانهاي جنوبي تا مرکز کشور حدود 500کيلومتر کاهش مي يابد.

در عمليات اجرايي قطعه دوم از کيلومتر 42 تا 63، يک ايستگاه و دو تقاطع غير همسطح، يک پل اجرا مي شود.

در قطعه سوم نيز از کيلومتر 63 تا 90 داراي يک ايستگاه و يک تقاطع غير همسطح است و 7 کيلومتر باقي مانده شامل راه هاي دسترسي با ايستگاه ها است.

حدود 200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسير راه آهن در چهارمحال و بختياري اجرا مي شود و در مسير قطعه دوم اين پروژه، يک تونل به طول 620 متر وجود دارد که حفاري 180 متر آن باقي مانده است.

با راه اندازي اين خط ريلي 75 ميليون تن بار از فلات مرکزي ايران به بنادر جنوبي منتقل مي شود و مسير فلات مرکزي به بنادر جنوبي کشور 470 کيلومتر کاهش مي يابد.

منبع: ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html